Κυρίως μενού
Πρόσφατα νέα...
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 203ης ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΜΑΧΗΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ
Την Κυριακή 16 Ιουνίου 2024 εορτάστηκε στην Ιερά Μονή Αγ. Αναστασίας η 203η επέτειος της φοβερής μάχης των Βασιλικών της 10ης Ιουνίου 1821. Στη μάχη εκείνη οι Χαλκιδικιώτες Επαναστάτες, μεταξύ των οποίων 63 Συκιώτες με αρχηγό τον Καπετάν Κάψα (Χάψα) πολέμησαν με απαράμιλλη ανδρεία με πολυπληθέστερες τουρκικές δυνάμεις, και έπεσαν όλοι στο πεδίο της μάχης.
Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής σε συνεργασία με τον Παγχαλκιδικό Σύλλογο και τον Δήμο Πολυγύρου, τίμησαν και φέτος την θυσία του Καπετάν Χάψα και των παλληκαριών του , καθώς και το ολοκαύτωμα της Αγίας Αναστασίας. Οι εκδηλώσεις έγιναν με τις ευλογίες της Ιεράς Μονής στο Καθολικό του ομώνυμου Μοναστηριού καθώς και στο χώρο του Μνημείου, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα
Στο καθολικό της Μονής τελέστηκε μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών του Καπετάν Χάψα και των παλληκαριών καθώς και του Μακαρίου Ιερομονάχου, Καθηγούμενου της Ι. Μονής και άλλων κληρικών και λαϊκών που σφαγιάστηκαν από τους Τούρκους κατά την πυρπόληση της Ι. Μονής.
Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία από τη φιλόλογο κ. Μαρία Καραμπατάκη η οποία καθήλωσε και γοήτευσε. τους παρευρισκομένους. Χωρίς γραπτό κείμενο, ανέλυσε τα γεγονότα της μάχης και αναφέρθηκε στην συμβολή της Επανάστασης της Χαλκιδικής το 1821, στην έκβαση του Απελευθερωτικού Αγώνα, η οποία δυστυχώς ελάχιστα αναφέρεται στα σχολικά βιβλία.
Στο χώρο του Μνημείου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση και αμέσως μετά κατάθεση στεφάνων, ενός λεπτού σιγή και ο Εθνικός Ύμνος. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε στους παρευρισκομένους η απαγγελία ποιήματος για τον Καπετάν Χάψα από τον μαθητή του Γυμνασίου Βασιλικών, Αθανασίο – Παΐσιο Παπουτσάκη.
Ακολούθησε δεξίωση στον χώρο του μνημείου από την Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής.
Tην εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι βουλευτές Χαλκιδικής, Ιωάννης Γιώργος και Κυριακή Μάλαμα, η οποία εκπροσώπησε την Ελληνική Βουλή, η
Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, Κατερίνα Ζωγράφου, οι Δήμαρχοι Πολυγύρου Κασσάνδρας, και Εμμανουήλ Παππά Σερρών, οι Αντιδήμαρχοι Σιθωνίας Θέρμης και Πολυγύρου, ο πρόεδρος του Δημ. Συμβουλίου του Δήμου Αριστοτέλη ,ο εκπρόσωπος του Στρατηγού του Γ’ Σώματος Στρατού, εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας, οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων, Γαλάτιστας, Γαλαρινού, Βασιλικών και Λιβαδίου, καθώς και εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων.
Περισσότερες φωτογραφίες στο facebook του Συλλόγου


Διεύθυνση
ΠΑΓΧΑΛΚΙΔΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»
Μαντώς Μαυρογένους 23
542 49
Τηλ. 2310 32 38 39
Φαξ 2310 32 61 08
6946 470 157
6972 464 991
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τελευταία νέα
ΣΗΜΕΡΑ ΓΑΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΙΩΤΙΚΟΥ ΓΑΜΟΥ 18/6/2026
Την Πέμπτη 18/6 ώρα 20:00 στο ανοιχτό θέατρο του πάρκου της Ν. Ελβετίας πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία η προγραμματισμένη εκδήλωση του Παγχαλκιδικού με θέμα «Σήμερα γάμος γίνεται», αναβίωση του Παραδοσιακού Χαλκιδικιώτικου γάμου.
Ο Παγχαλκιδικός Σύλλογος συνεχίζοντας την αξιόλογη πολιτιστική του διαδρομή, επισφράγισε το κλείσιμο της φετινής δράσης του με μια εκδήλωση, που τον καταξιώνει, μαζί με τις άλλες δράσεις του, στη συνείδηση των μελών και φίλων του οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με την αθρόα προσέλευσή τους στο κάλεσμά του και κατέκλυσαν το θέατρο της Ν. Ελβετίας.
Σεναριογράφος και σκηνοθέτης της εκδήλωσης, μετά από πρόταση του Δ.Σ., ήταν το μέλος του Συλλόγου, κ. Χρήστος Κουτσός, πολιτικός μηχανικός μουσικός και συγγραφέας, από τον Βάβδο. Συμμετείχαν τα χορευτικά τμήματα και η χορωδία του Παγχαλκιδικού, το μουσικό Βαβδινό σχήμα και η μικρή Αγγελίνα Λαρίση εγγονή του σκηνοθέτη-σεναριογράφου.
Η έναρξη του δρώμενου ξεκίνησε με συνομιλία του Σεναριογράφου (παππούς) ο οποίος εξηγούσε την μικρή Αγγελίνα (εγγονή) την διαδικασία του παραδοσιακού Χαλκιδικιώτικου γάμου.
Παρακολουθήσαμε την προετοιμασία της νύφης, όπου με την συνοδεία τοπικών νυφιάτικων τραγουδιών που τραγουδούσε η χορωδία φίλοι και συγγενείς (ψίκι) την στόλισαν με την παραδοσιακή φορεσιά. Επίσης το ντύσιμο του γαμπρού, όπου συγγενείς και φίλοι τον ντύνουν με την παραδοσιακή γαμπριάτικη ενδυμασία και τον ξυρίζουν με σαπουνάδα και φαλτσέτα, αναβιώνοντας την παλιά ιεροτελεστία.
Στη συνέχεια ο γαμπρός με τον κουμπάρο μαζί πηγαίνουν και παίρνουν τη νύφη, ασημώνουν το νυφικό παπούτσι με χαρτονομίσματα και με το γαμπριάτικο εμβατήριο πηγαίνουν στην εκκλησία για το μυστήριο. Ακολουθεί το γαμήλιο γλέντι που αρχίζει με τον χορό «Ωραία που ‘ναι η νύφη μας», ακολουθεί το έθιμο του νταρού (με τον ομότιτλο χορό) που η νύφη νταρίζει (δωρίζει) δώρα στους συγγενείς και καλεσμένους που με αυτά στον ώμο τους χορεύουν και ξεκινά το γαμήλιο γλέντι και ο χορός για όλους τους καλεσμένους.
Συντονιστής της ξεχωριστής αυτής εκδήλωσης ήταν ο κ. Χρήστος Κουτσός Η εκδήλωση ξεκίνησε με καλωσόρισμα από τον Γεν. Γραμματέα κ. Αστ. Λυρτζή και χαιρετισμό από τον πρόεδρο του Συλλόγου κ. Κοτσάνη.
Στο τελευταίο μέρος του προγράμματος, χορευτές και θεατές έγιναν ένα χορεύοντας τραγούδια του γάμου, της Χαλκιδικής και της Μακεδονίας, με τους ήχους της βαβδινής ορχήστρας που ολοκλήρωσε την αναβίωση.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο πρώην υπουργός και σήμερα βουλευτής Θεσσαλονίκης κ. Καράογλου, ο συντονιστής του γραφείου του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη κ. Παπαγεωτγίου, ο επίτιμος Πρόεδρος του Παγχαλκιδικού κ. Καρτσιώτης, η πρόεδρος του Συλλόγου Βαβδινών κ. Ξεφτέρη, Ομότιμοι καθηγητές του Α.Π.Θ., εκπρόσωποι πολιτιστικών φορέων, πολλοί Βαβδινοί και πλήθος μελών και φίλων του συλλόγου.
Το Δ.Σ. του Παγχαλκιδικού ευχαριστεί θερμά τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την παραχώρηση του Θεάτρου, όλους τους συντελεστές της σπουδαίας αυτής εκδήλωσης και το πλήθος των παρευρισκομένων μελών και φίλων του Συλλόγου.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον κ. Χρήστο Κουτσό και στην εγγονή του Αγγελίνα, (κύριους συντελεστές της εκδήλωσης) τους δασκάλους του χορευτικού και Χορωδίας κ.κ. Ζέτα και Κωφίδη, τα μέλη του Χορευτικού συγκροτήματος και της χορωδίας, το βαβδινό μουσικό σχήμα , όλους όσους βοήθησαν με κάθε τρόπο στο δρώμενο , καθώς και τα νέα παιδιά, γαμπρό και νύφη, που έλαβαν μέρος στην αναβίωση του παραδοσιακού Χαλκιδικιώτικου γάμου.
Ο Παγχαλκιδικός Σύλλογος «Ο Αριστοτέλης» με τις εκδηλώσεις του, οι οποίες πραγματοποιούνται με συνέπεια, και αγάπη για τον τόπο, προβάλλει και διαφυλάσσει την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Χαλκιδικής, προσφέροντας σημαντικό έργο στην κοινωνία και στον πολιτισμό.
καλωσόρισμα από τον Γεν. Γραμματέα κ. Αστ. Λυρτζή
χαιρετισμό από τον πρόεδρο του Συλλόγου κ. Κοτσάνη
Ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και αφηγητής κ. Χρήστος Κουτσός
Ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και αφηγητής κ. Χρήστος Κουτσός
με την εγγονή του Αγγελίνα Λαρίση
Ο γαμπρός με τους γονείς και συγγενείς του
Η νύφη με τους γονείς και συγγενείς της
Οι κουμπάροι με τους φίλους τους
Το ξύρισμα του γαμπρού
Το ασήμωμα του παπουτσιού της νύφης από τον κουμπάρο
,
Η χορωδία του Συλλόγου
Το χορευτικό του Συλλόγου
Οι θεατές στην κερκίδα
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ 18/6/2026
Αξιότιμα μέλη και φίλοι του Παγχαλκιδικού Συλλόγου "Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ",
Επισυνάπτουμε πρόσκληση για την εκδήλωση που διοργανώνει ο Σύλλογος μας την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026, ώρα 20.00 στο ανοιχτό Θέατρο Ν.Ελβετίας(Χαριλάου) με τίτλο ΄΄Σήμερα γάμος γίνεται΄΄ Αναπαράσταση
παραδοσιακού Χαλκιδικιώτικου γάμου. Θα ακολουθήσει χορός για όλους.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.
Είσοδος ελεύθερη
